Duitse nepshirts bron van goud: "Je betaalt dus met jouw data"

Florian Wirtz
Florian Wirtz Foto: © Pro Shots

Tijdens het EK werden wel vijf miljoen gratis nepshirts van het Duitse team uitgedeeld. Download een app, krijg een shirt, was de deal. Dat bleek toch minder leuk dan verwacht.

Check24 staat op de borst van het shirt gegraveerd. De app werkte hierbij samen met Puma. De normale shirts gaan ook als warme broodjes over de toonbank. "Dat is het best verkochte uittenue in de Duitse geschiedenis", aldus Adidas.

Wekenlang stond de app van Check24 echter op nummer één in de Apple Store. Dagelijks werden 400.000 shirts opgestuurd, waardoor veel fans nu een shirt hebben. "Een schat aan nieuwe data en klanten, in een jonge doelgroep", leverde het op volgens een advocaat uit in het Duitse magazine Wirtschaftswoche. "Met deze campagne geven ze geld uit, maar ze besparen ook een hoop qua klantenwerving."

Om het account in de app aan te maken moesten er veel persoonlijke gegevens gedeeld worden. "Je betaalt dus met jouw data." Grote adverteerders zijn daardoor in het platform geïnteresseerd geraakt. "Check24 maakt een gold rush mee."

Lees meer:
0 reacties