"Het is een belediging en minachting voor de arbeidersklasse"
Donderdag is de Netflix-serie Soy Georgina in première gegaan, de realityshow van Georgina Rodríguez. In de zesdelige serie vertelt Rodríguez onder andere over haar relatie met Cristiano Ronaldo. De serie werd groots aangekondigd, maar kon ook op de nodige kritiek rekenen.
“Het was op een zomerse donderdag in 2016”, trapt Georgina haar serie af om in detail de ontmoeting met Ronaldo te vertellen. “Ik werkte bij Gucci (in Madrid, red.). Ik moest om 17.00 uur de deur uit en een collega belde me met de vraag of ik nog een half uur kon blijven om een klant te helpen. Toen ik de winkel verliet, stuitte ik op een knappe man van bijna twee meter lang, vergezeld door een kind en een vriendengroep."
"Extreem knap. De jongen begroette me heel beleefd en lachte. Ik voelde kriebels in mijn buik. Ik dacht: wat is er met me aan de hand? Ik wilde niet eens naar Cristiano kijken, want ik schaamde me kapot." Ook Ronaldo herinnert zich het moment: "Het was een plotselinge klik en ze bleef hangen in mijn hoofd, echt waar.”
In Soy Georgina wordt ook de impact van het gedisciplineerde leven van Ronaldo op het gezin in beeld gebracht. Op vakantie gaan met het gezin zit er normaal gesproken niet meer dan tien dagen per jaar in, verloren wedstrijden hebben veel invloed op de gemoedstoestand van de familie en ook Ronaldo’s transfer van naar Juventus naar Manchester United zorgt voor de nodige veranderingen.
De marketingcampagne leverde Rodríguez ook kritiek op, met name een groot spandoek in een van de Madrileense hoofdstraten. “Voorheen verkocht ik tassen in Serrano (een exclusieve winkelstraat in Madrid, red.), nu spaar ik ze”, valt in koeienletters te lezen. "Ik vind het zielig", "ik vind het erg smakeloos" en "het is een belediging en minachting voor de arbeidersklasse en een duidelijk obsceen voorbeeld van sociale stratificatie" zijn veelgelikete reacties onder een foto van het spandoek.