Memphis met zweetband op zijn hoofd: "Het is briljant bedacht!"

Memphis Depay scoort
Memphis Depay scoort Foto: © BSR Agency

Grote bedrijven steken miljoenen in campagnes om wat extra klandizie te krijgen rondom het EK voetbal. Memphis Depay zette alleen een zweetband op zijn hoofd en creëerde een regelrechte hit.

Chris Woerts is tegenover NU.nl lyrisch over de band van Memphis. "Het is briljant bedacht van Memphis. Hiermee heeft hij alle andere EK-acties in de schaduw gezet." Het helpt volgens Woerts wel mee dat Memphis na het afhaken van Frenkie de Jong nu de enige echte vedette van het Nederlands elftal is. "Alle ogen zijn sowieso al op hem gericht."

Merkendeskundige Paul Moers geeft Memphis ook complimenten. "Jumbo, Albert Heijn, Lidl en ALDI zijn grote merken. Maar Memphis is een gigantisch merk, een icoon die enorm veel emotie oproept bij mensen. Daar kan geen campagne tegenop."

Moers haalt nog een oud voor de dag over beroemdheden. "Als zij iets doen of dragen, willen mensen dat nadoen. Mick Jagger van de Rolling Stones kwam ooit eens met een walkman het podium op. De dag erna rende iedereen naar de winkels om ook zo'n apparaat aan te schaffen. Mensen willen zich met zo'n beroemdheid vereenzelvigen."

Lees meer:
0 reacties